Auto má dneska v podstatě každý, ale jen málokdo si můžete dovolit nový vůz. Většina aut, které na silnici potkáte, tak už má pár let služby za sebou, což samozřejmě není negativum. Ovšem takové auto je pak více nachýlenější k chřadnutí a samozřejmě také ke korozi. Pokud jste našli na svém vozidle první příznaky koroze, měli byste pokud možno co nejrychleji jednat, jinak se může rez rozšířit a může se jednoduše stát, že vaše milované autíčko bude brzy na dopis. Je lepší to řešit hned, než zbytečně čekat a pak litovat.
Kde ji hledat?
Nerezaví samozřejmě rovnou celé auto, ale pouze jeho části. Některá místa jsou na korozi háklivá více, jiná o něco méně, takže když budete doma dělat kontrolu, měli byste se zaměřit právě na sektory, které jsou ohrožené nejvíce. Jedná se hlavně o rám, kufr, výfuk a motor. Všechny tyto části byste měli pravidelně prohlížet, zvláště pak v zimních měsících, kdy jsou cesty plné soli smíchané se sněhem, což je pro korozi ten nejlepší spouštěč. Rezavět může začít ale i karoserie, a to nejčastěji zespoda. Prohlídky by tedy měly být, pokud možno co nejdetailnější, neměli byste vynechat jediné místečko. Jakmile se totiž rez rozjede, není snadné ji zastavit. Samozřejmě ale, že metody existují.
Pochopitelně, že tou nejúčinnější metodou je prostě zajet do servisu a nechat si auto ošetřit tam. Ovšem to stojí peníze a ne málo. Když chcete šetřit, nebo se nebojíte trochy té ruční práce, můžete odstranit rezavé části i doma. Korozi odstraníte pomocí brusné kotouče, ale pozor, musíte být opatrní. Broušení by mělo být jemné, jinak se můžete dostat skrz a poškozenou část pak významným způsobem poškodit. Jakmile bude rez pryč, ošetřete postižené místo rustikovou kyselinou. S tou také opatrně, nechte ji pracovat jen chvíli, pak ji hned setřete hadříkem. Nakonec naneste na místo, kde bývala rez líh. Pokud jste vše udělali správně, koroze by již na onom místě být dále neměla.