Jednatel firmy má v náplni práce kromě telefonického a emailového kontaktu také osobní schůzky. Právě při osobních schůzkách se tvoří největší a nejsilnější zakázky, proto bychom k nim tak měli také přistupovat.
Na trhu si může zákazník vybírat a určitě to i udělá. Proto pokud už si vás všimne a věnuje vám svůj čas, nesmíte tuto jedinečnou příležitost promrhat, jelikož druhou šanci už nedostanete. Naše chování a náš vzhled je základem a vytváří první dojem, který má nejsilnější vliv na další vztah.
První dojem při jednání
Na co lidé hledí, pokud k vám přistupují poprvé a co je jasně viditelné a vycítitelné.
– Výraz tváře, první kontakt, podání ruky, úklona, objetí
o Úsměv je vhodný, neučte se ho však před zrcadlem, odhalit falešný úsměv je snazší, než si můžeme myslet
o V našich šířkách je zvykem podání ruky, vyhněte se však jakékoli ukázce nadřazenosti tím, že budete svou ruku držet nahoře, budete někomu drtit ruku, nebo ji dlouze tisknout s upřeným pohledem do očí. Vaším cílem není nikoho utlačit ani zastrašit.
o Naučte se lidi vítat, ale i loučit se s nimi
– Vůně
o Silný parfém je zlo, nesmíte smrdět až na chodbu
o Bez vůně, každý má přirozeně jiný pach, někdo však výraznější a pokud mezi takové lidi patříte, udělejte s tím něco, jelikož ostatním to nebude jistě příjemné
o Zápach z úst, pořiďte si třeba ústní vodu a před každým jednáním si vypláchněte ústa
– Přístup, chování
o Dodržování osobní vzdálenosti, způsob usazení ke stolu, způsob konverzace, lichocení, podhodnocování, způsob mluvení, oční kontakt…
– Vzhled
o Oblečení vhodné na jednání je oblek, nebo nějaká varianta formálního oblečení
o Účes, můžete mít osobitý styl, pamatujte však na to, s kým jednáte
o Líčení, neodstrašujte lidi obličejem, co si namalujete na obličej, upravte se, zvýrazněte svůj přirozený vzhled, ale silná vrstva líčidel je většinou jen zlo
– Místo vybrané pro jednání
o Kancelář, jednací místnost, klidné prostředí bez vnějších vzruchů, vhodně elektronicky vybavené, ideálně v dosahu výroby, pokud by došlo na exkurzy
– Připravenost, ochota, flexibilita
o Musíte vědět o čem mluvíte, co budete projednávat, a hlavně s kým
o Musíte mít rozsáhlou znalost své firmy
o Umět nabídnout pomoc, informace…
o Rychle reagovat na dotazy a požadavky
Pokud hledáte inspiraci najděte si něco o japonském způsobu chování a načerpejte z jejich způsobů uctivého chování.